Zul-Karnejnov bedem

  • Klikova: 3792
zulkarnejnov_bedemGdje se nalazi bedem Zul-Karnejnov? I ko su Je’džudž i Me’džudž?
Odgovor: Ranije sam napisao jednu poslanicu o ovoj temi, te sam time u to vrijeme prinudio bezbožnike na šutnju. S tim što sad ne posjedujem to djelo, a usto, memorija me ne služi i zakazala je. Povrh svega, ovo pitanje dotaknuto je u Trećoj grani Riječi dvadeset i četvrte. Stoga ćemo s krajnjom jezgrovitošću ukazati na dvije-tri tačke koje se tiču ove teme, i to kako slijedi.
Na temelju onog što iznose učenjaci i istraživači, polazeći od činjenice davanja naziva “Zu” jednom broju kraljeva iz Jemena – naprimjer, Zul-Jezen – te s ukazom na naziv Zul-Karnejn, dakle, ovaj Zul-Karnejn nije Aleksandar Veliki (Makedonski), već je on jedan od jemenskih kraljeva koji je živio u vrijeme hazreti Ibrahima, a.s., i koji je stjecao znanje od hazreti Hidra, a.s., dok se Aleksandar Makedonski pojavio nekih tri stotine godina prije rođenja Isaovog, a.s., a znanje je stjecao kod Aristotela.

Opširnije: Zul-Karnejnov bedem

Znaj

  • Klikova: 2161
Znaj! O, ti, koji si smiren i zadovoljan ovim svijetom! Sličan si nekome ko se strmoglavio s vrha zgrade; zgrada se otisnula sa snažnom bujicom; bujica se obrušila s vrha planine, a planina se uz potres porinula duboko u zemlju. Jer, zgrada života se ruši, i ptica životnog vijeka odlijeće poput munje, gotovo da te uvije u bjelinu u jami groba. I bujica vremena se otisnula kotura se brzinom što zapanjuje umove, dok lađa Zemlje plovi poput oblaka.
Neko ko putujući ekspresnim vlakom pri punoj brzini ispruži ruku kroz prozor da dohvati trnovite ruže nadnešene sa strane, pa mu trnje raspara kožu na ruci, nek ne krivi drugog, nego samo sebe. Ako je tako, nemoj, onda, pružati oči i ruke prema ružama ovosvjetskog uživanja, jer bolno trnje rastanka razdire srca već u momentu dodira; kako tek, onda, u vrijeme odvajanja zauvijek?

Opširnije: Znaj

Zahvalnost

  • Klikova: 2400
info  zahvalnost“U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!“
I ne postoji ništa a da Ga ne veliča, hvaleći Ga!
Svojim nadnaravnim izlaganjem, Časni Kur’an obiluje smislovima i potiče na zahvalnost u mnogim ajetima, među kojima su sljedeći:
Pa zar neće da budu zahvalni?” (Ja-Sin: 35); “Pa zar neće da budu zahvalni?” (Ja-Sin: 73);
Sigurno ćemo nagraditi zahvalne” (Ali Imran: 145);
Ako budete zahvalni, Ja ću vam, zacijelo, još više dati” (Ibrahim: 7);
I budi zahvalan.” (Az-Zumar: 66)
On kroz njih ističe: da najuzvišenije djelo koje Milostivi Stvoritelj zahtijeva od Svojih robova jeste zahvalnost. On izričito i jasno poziva ljude na zahvalnost, i pridaje joj posebnu pažnju pokazavši da ustezanje od zahvalnosti jeste poricanje i nijekanje Božijih blagodati. On čak trideset i jedan put u suri Ar-Rahman izriče strahovitu prijetnju kroz časni ajet:
Pa koju blagodat Gospodara svoga poričete?!”, i strogo upozorava džine i ljude, isticanjem da nezahvalnost i odbijanje zahvalnosti jeste poricanje, nijekanje i pobijanje.

Opširnije: Zahvalnost

vesvese

  • Klikova: 9130
vesvese_strepnje_uznemirenostiSastoji se od pet blagotvornih lijekova za pet srčanih rana
“U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!“
“I reci: Gospodaru moj, Tebi se ja utječem od nagovora šejtanskih i Tebi se, Gospodaru moj, utječem od njihovog dolaska meni.” (Al-Mu’minun: 97-98)
O brate moj koji si obolio od vesvese (strepnje i uznemirenosti)! Znaš li čemu nalikuje tvoja strepnja? Ona je najsličnija nevolji: U početku je mala, a zatim, što se ti više zbog nje zabrineš, ona se još više uveća. A ukoliko je zanemariš, ona se izgubi i prođe. Dakle, ona poraste ako joj pridaješ veliku važnost, a umanji se, ako je ti smatraš malom. Ako se od nje uplašiš, ona oteža i razboli te, a ako je se ne bojiš, ona se pokunji, skrije i iščezne. Ako ne poznaješ njezinu stvarnost, ona se nastavi i ukorijeni, međutim, ako spoznaš njezinu stvarnost i ispitaš joj dubinu, ona splasne, odlazi i nestaje.

Opširnije: vesvese

pet dnevnih namaza

  • Klikova: 2846
info_ pet_dnevnih_namaza“U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!“
“Namaz je za mu’mine jedan vremenski o
dređen propis.” (An-Nisa’: 103)
Rekao mi je jednog dana jedan čovjek poodmakle starosti, krupnog tijela i visokog čina: Obavljanje namaza ugodno je i lijepo, samo je njegovo svakodnevno ponavljanje, i to pet puta svakog dana, previše, te ga to što nikako da prestane čini zamornim!
S obzirom na to da je prošao poduži period nakon ovih riječi, poslušah svoj nagonski nefs te čuh da i on ponavlja isto! Duboko sam promotrio i vidjeh da je na uho lijenosti primio istu lekciju od šejtana. Shvatio sam tad da je onaj čovjek tim riječima izrekao ono što je na jeziku svih duša koje nagone na zlo ili mu je nametnuto da to izgovori. Zato i ja progovorih, izrekavši sljedeće: Budući da moja duša nagoni na zlo, onda moram započeti od nje, jer onaj ko nije promijenio sam sebe, ne može izmijeniti druge.

Opširnije: pet dnevnih namaza

Na početak