Ali, što se sljedbenika Pravog puta i vjere, nosilaca vjerske nauke i pripadnika tarikata tiče, oni se oslanjaju na Istinu i pravičnost, i svaki od njih na tom svom putu Istine razmišlja samo o svom Gospodaru te se oslanja na Njegovu pomoć, pa tako stječe moralni ugled u samom svom pravcu. Dakle, kad god osjete slabost, obrate se svom Gospodaru, mimo ljudi, i samo od Njega traže pomoć. Pritom, oni uz svoj pravac pred sobom vide različitost duhovnih pravaca, pa stoga ne osjećaju potrebu za traženjem saradnje s drugima, ustvari, i ne uviđaju svrhu u slaganju sa svojim prividnim neistomišljenicima niti osjećaju potrebu za tim.
Čak, ukoliko postoji samoljublje i sebičnost, čovjek za sebe umisli da je upravu, a da svi neistomišljenici nisu upravu, pa umjesto sloge i ljubavi izbija sukob i nadmetanje. Tad se gubi ihlas i pozvanje biva upropašteno.
Jedini lijek za nedoživljavanje mučnih posljedica nastalih iz ovog užasavajućeg uzroka nalazi se u sljedećih devet naredbi:
" 1. pozitivan i konstruktivan rad, a to je čovjekov rad iz ljubavi prema svom pravcu djelovanja. Mržnju prema drugima i njihovo omalovažavanje ne smije upletati u svoje djelovanje, niti to smije biti prisutno u njegovom razmišljanju, ustvari, važno je da se uopće ne bavi drugima; 2. na čovjeku je da razmišlja o brojnim vezama jedinstva koje povezuju sve vjerske pravce u okviru islama – bilo koje da su vrste – vezama koje će biti izvor ljubavi i sredstvo razvijanja bratstva i sloge među njima, pa da im se i sam pridruži; 3. načelo objektivnosti uzeti za orijentir, a to je da sljedbenik bilo kojeg pravca ima pravo i može izjaviti: “Moj put istinit je, najbolji je i najljepši”, ne unoseći se u pitanje stavova drugih, ali mu nije dozvoljeno ustvrditi: “Istinit je samo moj pravac”, ili “Sva ljepota jedino je u mom pravcu”, čime ostale pravce osuđuje na neistinitost i neispravnost; 4. shvatanje da je zajedništvo sa sljedbenicima Istine jedno od sredstava stjecanja Allahove pomoći i naklonosti, kao i jedno od vrela islamskog dostojanstva; 5. očuvanje pravde i istine tvorenjem duhovnog bića, a to se čini postizanjem saglasnosti sa sljedbenicima Istine u stavu nasuprot sljedbenicima zablude i neistine, koji kao skupina, snagom jednog moćnog duhovnog bića, navaljuju na sljedbenike Istine, i to time što uživaju u međusobnoj podršci i složnosti, a zatim uviđanje toga da bilo kakav pojedinačni otpor – koliko god bio snažan – ostaje poražen pred tim duhovnim bićem zablude; 6. sve ovo zbog spašavanja Istine od nasrtaja neistine; 7. zbog napuštanja samoljubivosti i uživanja nefsa; 8. zbog napuštanja onog što se pogrešno zamišlja kao ugled i počast, i 9. zbog odbacivanja svih besmislenih osjećanja koja su povod rivalstvu.
lijek za iskren odnos
REJHAN publikacije, novinarstvo-izdavaštvo
Sarači 77/1 Morića Han - Prostorija br.5
Sarajevo Bosna i Hercegovina
e-mail:
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.
e-mail:
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.
View on Maps |
Muhammed s.a.w.s.
Obrazujte se koliko god hoćete ali, tako mi Allaha, nećete imati koristi od nagomilanog znanja dok ga u djelo ne sprovedete.
Muhammed s.a.w.s.
Ko oprosti onome ko mu je učinio nepravdu, u situaciji kada se može osvetiti, Allah će oprostiti onoga dana kada mu bude najteže (tj. Na sudnjem danu).
Muhammed s.a.w.s.
Najbrižniji čovjek je vjernik koji se istovremeno brine o ovosvjetskim i onosvjetskim poslovima.