Bediuzzaman Said Nursi
Said Nursi je rođen u istočnom dijelu Turske 1877. godine, a umro je 1960. godine u 83. godini, nakon života koji je predstavljao uzornu borbu i požrtvovanje u ime Islama. Školovao se prema najvišim standardima, gdje nije samo proučavao tradicionalnu religijsku nauku, nego i modernu nauku, gdje je stekao zvanje «Bediuzzaman», «Fenomen-čudo vremena », u svojoj mladosti kao rezultat izvanredne sposobnosti i učenja. Bediuzzaman je živio u zadnjoj dekadi Halifata i Otomanske imperije, za vrijeme njihovog kolapsa i raspada nakon I Svjetskog rata, i u prvih 37 godina Republike, nakon što je formirana 1923. godine, gdje je 1950. godina bila godina vladavine represivne antireligijske politike. U godinama nakon Prvog Svjetskog rata, Bediuzzamanova borba u ime Islama bila je veoma aktivan u javnoj domeni. Ne samo da je učio studente i bio uključen u debate i rasprave sa vodećim naučnicima iz cijelog islamskog svijeta, nego je upravljao i lično vodio puk protiv invazije Rusije na istočnu tursku u 1914. godini, u periodu od skoro dvije godine, nakon čega je uhapšen (u martu 1916. i zadržan u Rusiji dvije godine, prije nego je pobjegao 1918. i vratio se u Istanbul preko Varšave, Berlina i Beča). U to vrijeme je istaživao druge puteve širenja Islama, aktivnim učešćem u javnom životu. Vrijeme tranzicije iz imperije u republiku, bilo je i vrijeme tranzicije «starog» Saida u «Novog» Saida.
«Novog» Saida karakteriziralo je povlačenje iz javnog života i fokusiranje na nauku, molitvu i misli na to koji je novi način borbe.
Nakon perioda od dvije godine (1925.) Bediuzzaman je protjeran u zapadnu Anadoliju u sljedećih 25 godina, i u zadnjih 10 godina svoga života bio je izložen progonstvu, zatvoru, uznemiravanju od strane autoriteta toga doba. Ali u ovim godinama progonstva, i izolacije su rođene Risale -i Nur, «Rasprava o svjetlosti» i desilo se njihovo širenje po cjeloj Turskoj. Da citiramo Bediuzzamana «Sada, vidim da je moj život bio usmjeren tamo gdje sam malo odlučivao svojom voljom, sposobnošću, shvatanjem i predviđanjem, što je moglo dovesti do ovih rasprava koje služe svrsi Kura'nu. To je kao da je sav moj život bio škola, koju sam prošao kao kvalifikaciju za ova pisana djela, što pretstavlja čudo Kura'na.»
Bediuzzaman je shvatao osnovnu bit propadanja Islamskog svijeta, kao slabljenja osnovnih temelja vjere. Ovo slabljenje zajedno sa napadima, bez presedana, na ono što je temeljeno tokom 19. i 20. stoljeća vođeno materijalistima, ateistima i drugim u ime nauke i progresa, vodilo ga je ka zaključku o urgentnosti i potrebi jačanju, pa čak i očuvanju vjere. Ono što je bilo potrebno jeste da se upotrijebe sve snage da se ponovo osnaže stubovi islama od osnovnih temelja, i da se da odgovor na nivou onih koji su napadali sa dohovnom borbom protiv nevjerstva na svijetu riječima. (a'manevi jihad of the world.) Tako je u egzilu Bediuzzaman napisao većinu svojih dijela i tumačio modernom čovjeku osnovna načela vjere i istinu Kura'na. Njegov metod je bio analizirati i vjeru i nevjerovanje i pokazati kroz jasne razumne argumente, prateći metode Kura'na, da je to jedina istina postojanja, samog čovjeka i univerzuma.
Bediuzzaman je pokazao gore navedeno kroz jednostavno razumljive priče, poređenja, objašnjenja, i obrazložene dokaze koji ukazuju da su dokazi religije moderne nauke, koja koristi materijalnu interpretaciju u pogledu na ove zaključke, neracionalni i apsurdni. Naprotiv, Bediuzzaman dokazuje u «Risale-i Nur» da naučna veličanstvena otkrića funkcionisanja univerzuma potvrđuju i osnažnjuju istine religije.
Važnost «Risale-i Nur» ne može biti precjenjeno, u kojem Bediuzzaman Said Nursi odigrao bitnu ulogu u očuvanju i revitalizaciji islamske istine u Turskoj, u najmračnijim danima njene historije. I zaista, njegova uloga je rasla i dobijala na važnosti i do današnjeg dana. Dodatno «Risale-i Nur» jedinstveno odgovara ne samo pogledu muslimana nego i cijelom čovječanstvu iz nekoliko razloga. Prvo pisano je na jeziku razumljivom i prihvatljivom modernom ljudskom razmišljanju, mentalitetu koji je, neovisno o tome jeste li musliman ili ne lako razumljiv, a prožet je materijalnom filozofijom: daje specifične odgovore na svako postavljeno pitanje, sumnju ili zabludu. Daje odgovor na svako «zašto» koje postavlja um modernog čovjeka. Takođe objašnjava najdublja pitanja vjere, koji formalno samo znanstvenici studiraju do detalja, na način da je razumljivo bilo kome bez obzira što to za nekoga može biti potpuno novo područje istraživanja. Sljedeći razlog je taj što u objašnjenju stvarne prirode svrhe čovjekove i univerzuma «Risale-i Nur» pokazuje da je stvarno zadovoljstvo zaista samo u vjerovanju i svjesnosti Boga, i na ovom i na onom svijetu. Također ukazuje da je bol i nesreća koje nevjerovanje uzrokuje ljudskom duhu i svjesti dovode do lutanja i bijega od stvarnosti, tako da bilo ko, ko ima imalo razuma može potražiti utočište u vjeri. Zaključak:
Sveti Kura'n jeste izvor intelekta kao i bilo koja nauka. Pomaže čovjeku da razmotri univerzum i postojanje na način da shvati svoju pravu prirodu i svrhu kao stvorenje i da bude svestan atributa Jedinog Stvoritelja i svojih ličnih obaveza kao stvorenje. Sve je to Bediuzzaman objasnio u «Risale-i Nur». Objasnio je pravu prirodu univerzuma kao znaka njegovog Stvoritelja, i pokazao je kroz jasne argumente da se osnove vjere mogu racionalno dokazati.
Kada slijedi ovaj metod, svaka osoba može dosegnuti istinsko vjerovanje, koje je dovoljno snažno da prevaziđe svaku sumnju, koja se može pojaviti pod suptilnim uticajem materijalizma, naturalizma i ateizma, ili materijalnim pristupom naučnog napretka. Svaki naučni i tehnološki napredak je samo otkrivanje stvarnog funkcionisanja kosmosa. Kada kosmos posmatramo kao prostoran i boskonačan kompleks i kao ujedinjenu knjigu u kojoj je opisan Jedini Stvorotelj, prije nego kao uzrok sumnji i zbunjenosti sve to ponovo otkriva i pojačava vjeru, produbljuje je i proširuje.
Čovjekova osnovna potreba jeste potreba za vjerom, potreba za spoznajom i obožavanjem Svemogućeg Boga sa svim Njegovim lijepim imenima i atributima, prateći Njegove zakone, ispoljavanje kroz univerzum i sve što su o Njemu otkrili poslanici. Objašnjavajući poruku Kura'na, svemogući Bog je spustio knjigu otkrovenja, koju je perfektno prenio Njegov zadnji poslanik Muhammed a.s.
Islam, kompletna i perfektna religija čovječanstva, koju je Said Nursi opisao u «Risale-i Nur», gdje nema kontradikcije ili dihotomije između nauke i religije, je istinski progres i zadovoljstvo čovječanstva, a može se jedino postići ovim putem, putem Kura'na.
REJHAN publikacije, novinarstvo-izdavaštvo
Sarači 77/1 Morića Han - Prostorija br.5
Sarajevo Bosna i Hercegovina
e-mail:
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.
e-mail:
Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.
View on Maps |
Muhammed s.a.w.s.
Obrazujte se koliko god hoćete ali, tako mi Allaha, nećete imati koristi od nagomilanog znanja dok ga u djelo ne sprovedete.
Muhammed s.a.w.s.
Ko oprosti onome ko mu je učinio nepravdu, u situaciji kada se može osvetiti, Allah će oprostiti onoga dana kada mu bude najteže (tj. Na sudnjem danu).
Muhammed s.a.w.s.
Najbrižniji čovjek je vjernik koji se istovremeno brine o ovosvjetskim i onosvjetskim poslovima.